9 Ekim 2013 Çarşamba

Kendi yaptığımız kaktüs / sukulent düzenlemeleri 1

Pinterest’teki kaktüsleri koyduktan sonra kendi yaptığımız bir kaç düzenlemeyi de sizinle paylaşmak istedim.

Bambu kap:        Mudo City       20 tl (Maslak’taki Garage’dan almıştım)
Çakıl ve kum:     Bauhaus          5 tl
Toprak :             Bauhaus           5 tl
Doğal taşlar:       Kumsal           bedava J
Kaktüsler:           Koçtaş            12 tl  (3 tanesi dışında hepsi hediye gelmişti)

Yaklaşık toplam 42tl’ye geldi. Çok çeşit kullanmamıza rağmen ucuza çıktık çünkü kaktüse hemen hemen hiç para vermemiştik J Kabımın altı delik olmadığı için önce bir parmak kadar çakıl koydum. Sonra özel kaktüs toprağını ekleyip kaktüsleri gönlümce yerleştirdim.

İlk başta tamamını doğal taşlarla doldurmuştum ama taşların renkleri farklı farklı olup bir de çok kaktüs koyduğum için karman çorman oldu. Ben de sonradan taşları toplayıp renkli kum serdim sonra üstüne bir kaç seçtiğim taşı ekledim sadece dekor olarak. Yaptıktan sonra herşey tahmin ettiğimden çok daha kısa sürede gelişti ve değişti. Önce aşılı kaktüslerimden biri çürüdüğü için tepeden kesmek zorunda kaldım ama sonra yavrulayıp bizi şaşırttı. Koyduğum minik sempervivum’ların hepsi kurudu gitti. Diğerleri de maşallah sanki inadına bir boy attılar ki sormayın.


İtiraf etmek gerekir ki dikenli türleri birbirine çok yakın koyduğumuz için bazı pişmanlıklar yaşadık. Haworthia da minik bir çürüme problemi yaşadı ama ilaçlayarak kurtardık. Kumlarımız da bazı yerlerde toprakla karışıp biraz kirlendi ama bu tabak hala en sevdiklerimizden bir tanesi.


Bu aşağıdaki cam kabımızı da anneme yapmıştık. Kaktüslerini Maltepe sahildeki belediye fidanlığından annemle birlikte seçtik. Ama malesef ki sonradan euphorbia ferox’umuzu geç farkedilen bir mantar probleminden dolayı kaybettik. Allahtan üretmek için bir kaç yavruyu önceden kendime ayırmıştım, şimdi kalanlara gözümüz gibi bakıyoruz.

Cam kap:      Hediye gelen çiçeğin kabı        bedava
Toprak :         Bauhaus                                 7 tl
Kaktüsler:      Maltepe Belediye Fidanlığı     49 tl


Yaklaşık toplam 56tl’ye geldi. Bu seferki düzenleme biraz pahalıya çıktı çünkü sırf euphorbia’ya 25 tl vermiştik. Ama ona da mecbur kaldım çünkü annem çok beğenmişti.


Sonuncuları da deterjan almak için migrosa girip de karşılaştığım bazı seramik kaplara yaptım. Biraz dışavurumcu bir çalışma oldu J

Seramik kayık kap                 Migros                                  12 tl
Seramik ince uzun kaplar     Migros                                  2 x 6 tl
Toprak                                   Bauhaus                               5 tl
Çakıllar                                  Bauhaus                               1 tl 
Morawetzia sericata              Maltepe Belediye Fidanlığı    25 tl



Üçü toplam yaklaşık 55 tl’ye çıktı bu en ekonomik çalışmalarımızdan biri oldu. Kaktüsleri aldığımızda saksıda 6 gövde vardı biz de onları bu 3 saksı içine paylaştırdık. İşte bu da bizim gemicik! J






2 yorum:

  1. Kaliteli Sukulent Fiyatları Ne Kadardır ve Nereden Satın Alınır?

    Sukulentler, kaktüs familyası içerisinde yer alan bitki türleri içerisinde bulunmaktadır. Bu bitki türleri sayesinde, kişilerin oldukça şık alanlar oluşturmaları da mümkün hale gelebilmektedir. Özellikle de bu bitkilerin genel olarak özelliklerine baktığımızda, sukulentlerin farklı çeşitlerini de bir arada bulundurduğu görülebilmektedir.


    sukulent fiyatları


    Kimi zaman çiçek açan türlere sahip olunabileceği gibi, özel türler içerisinde bulunan ve güneş sayesinde yeşilden kırmızıya dönen türlere de kolay bir bakım sağlanabilecektir. İnternet sitemiz üzerinden kolay bir şekilde alışveriş yapmak mümkün olabilecektir. Ayrıca sukulent modellerinin kolay bir bakım istemesinden dolayı da, ilk defa bitki yetiştiriciliği yapmak isteyen kişilerin de tercih edebilecekleri bir bitki olarak görülebilecektir.

    kaktüs sukulent satış

    YanıtlaSil